46. Melyek a vállalati felelősségvállalás minőségi szintjei?
A vállalati felelősségvállalásnak három minőségi szintje van.
Az agresszív magatartás szintje
A vállalkozás céljaiban és döntéseiben figyelmen kívül hagyja mindazokat a szempontokat, amelyek többletkiadást okozhatnak
Közömbös és nem törődik a társadalmi környezettel
Kritika vagy támadás esetén a hibákat letagadja, szelídíti, a negatívumokat elhall-gatja, a nem negatívumokat felerősíti, a negatívumokat pozitívumként állítja be
Másokat hibáztat, személyeskedik, bűnbakot keres
A mindenkori gazdaságpolitikát hibáztatja
Mindent megtesz a negatív információk kikerülésének megakadályozásáért
A felelősségteljes magatartás szintje
Vállalja a felelősséget
Elismeri a hibákat
Feltárja a gondot okozó területeket
Meghatározza a problémák keletkezésének okát és a kijavításának módját
Az érzékenység szintje
Aktivitás és nyitottság jellemzi
A technológiai alternatívák között ökológiai szűrővel dönt
Ökológiai hatáselemzéseket folytat
Kész bemutatni tevékenységét, nyitott
Vállalja tevékenységei nyilvános megítélését
Rendszeresen feldolgozza és értékeli a környezetből származó formális és infor-mális jelzéseket
Döntéseinél figyelembe veszi a környezet véleményét
A társadalom rendelkezésére bocsátja ökológiai információit