A vállalati felelősségvállalásnak három minőségi szintje van.

  1. Az agresszív magatartás szintje
    • A vállalkozás céljaiban és döntéseiben figyelmen kívül hagyja mindazokat a szempontokat, amelyek többletkiadást okozhatnak
    • Közömbös és nem törődik a társadalmi környezettel
    • Kritika vagy támadás esetén a hibákat letagadja, szelídíti, a negatívumokat elhall-gatja, a nem negatívumokat felerősíti, a negatívumokat pozitívumként állítja be
    • Másokat hibáztat, személyeskedik, bűnbakot keres
    • A mindenkori gazdaságpolitikát hibáztatja
    • Mindent megtesz a negatív információk kikerülésének megakadályozásáért
  2. A felelősségteljes magatartás szintje
    • Vállalja a felelősséget
    • Elismeri a hibákat
    • Feltárja a gondot okozó területeket
    • Meghatározza a problémák keletkezésének okát és a kijavításának módját
  3. Az érzékenység szintje
    • Aktivitás és nyitottság jellemzi
    • A technológiai alternatívák között ökológiai szűrővel dönt
    • Ökológiai hatáselemzéseket folytat
    • Kész bemutatni tevékenységét, nyitott
    • Vállalja tevékenységei nyilvános megítélését
    • Rendszeresen feldolgozza és értékeli a környezetből származó formális és infor-mális jelzéseket
    • Döntéseinél figyelembe veszi a környezet véleményét
    • A társadalom rendelkezésére bocsátja ökológiai információit
    • Konfliktus és konfrontáció